A tavalyi évem nagyon kemény volt. 2 évvel ezelőtt volt az esküvőnk a férjemmel, tavaly pedig sikerült végre eljutunk odáig, hogy vegyünk egy házat. Sok munka volt vele, már az egy hosszú procedúra volt, míg megtaláltuk azt a házat, ami mindkettőnknek teljes mértékben tetszett. Mindig volt valami gond: túl kicsi a kert, túl nagy a belmagasság, nincs elég hely, túl sokba kerülne ekkora felújítás, túlságosan messze van és még sorolhatnám.
Aztán végre megtaláltuk azt, ami mindkettőnknek nagyon tetszik és le is csaptunk rá. Még vicceltünk is vele, hogy biztos van egy szellem vagy démon vagy valami a házban, ami majd kiűz minket és oda az idilli álom.
Nem volt könnyű menet, hiszen fel kellett újítani, sok munka volt vele és még ráadásul a költségkeretet is kicsit túlléptük, de hát ez ilyen, nem lehet mit kezdeni vele. Ha egyszer meg kell csináltatni valamit és annak ennyi az ára, akkor meg kell csináltatni.
Ráadásul az se volt egy leányálom, hogy a férjem akkortájt kezdet belevágni egy új cég alapításába. A cégalapítás amúgy sem egy könnyű dolog, hiszen tisztában kell lenni vele, hogy mégis mit és hogyan kell csinálni, mit és miért kell elintézni, mit írunk egyáltalán alá és még sorolhatnám. Szóval volt neki dolga bőven, de amiben tudtam, segítettem neki.
Így találtunk rá a topcegalapitas.eu weboldalra, ugyanis ők pontosan cégalapítással foglalkoznak, neki pedig erre volt szüksége. Emellett foglalkoznak még egyébként székhelyszolgáltatással és cégmódosítással is. Kft alapítás és BT alapítás is van nálunk, ráadásul az oldalon még egy hosszabb leírás is van arról, mit kell tenni, mielőtt valaki belevág a cégalapításba.
Ebbe beletartozik, hogy szerezni kell egy könyvelőt és tisztázni kell vele olyan dolgokat, mint például, hogy ki lesz az ügyvezető és milyen fizetendő járulékok vannak. Aztán alaposan át kell gondolni azt is, hogy milyen cégformát szeretnénk, hiszen ez sem mindegy. Ami nagyon érdekes volt a számomra, az a tanács, ahol azt írják, hogy szólni kell a könyvelőnek, hogy postán keresztül kell beadni egy dokumentumot. És ha ő azt mondja, hogy nem kell, akkor szépen meg kell válni tőle, mert akkor nem ő az a könyvelő, akire szükség van. A Nav ugyanis az első 90 napban az alapítás után komoly vizsgálatokat szeret tartani és ha ez a doksi nincs leadva, akkor gondok lehetnek belőle.
Aztán ott van még az is, hogy ki kell találni a cég nevét, a székhelyet is ki kell választani, aztán a tevékenységi kört meg a jegyzett tőkét és a befizetés részleteit is tisztázni kell.
Egy hosszú leírás van az egészről, még azt is részletesen leírják, hogy mit kell csinálni a cégalapítás után. 8 napon belül például bankszámlát kell nyitni és ide kell elutalni a jegyzett tőkét. Aztán a Kereskedelmi és Iparkamarához is be kell jelentkezni öt napon belül, majd a Nav-hoz is, ezt 15 napon belül kell megtenni.
Ami nagyon megtetszett a férjemnek, az az volt, hogy ez az egész procedúra 16.900 forint plusz áfába kerül, viszont mellé a székhelyszolgáltatás ingyen van, ami azt jelenti, hogy kizárólag csak a székhelydíjat kell majd rendezni hat hónapra, de ehhez jár még ajándékba egy plusz hónap.
Az egész cégalapítás menete részletesen le van írva az oldalon, aki nincs ezzel tisztában, annak ajánlom figyelmébe a leírást, sőt, magát a céget is, mert nagyon jók. Ezt onnan tudom, hogy tavaly a férjem végül elintézte ezt az egészet, ennek a cégnek a segítségével. Lett egy cége, a cégalapítást pedig velük intézte.
Tökéletesen sikerült minden, minden úgy van, ahogy az oldalon le van írva. Azt kapta, amit mondtak, amit ígértek. Nincsenek rejtett költségek, vagy olyan dokumentumok, illetve elintéznivalók, amikről ne szólnának.
Szóval, igen. Kemény időszakon vagyunk túl. Meglett a ház, felújítottuk, a férjem megalapította a cégét. Kíváncsi vagyok, mit hoz a jövő a számunkra.